کمک‌گرفتن قاتل فلوریدایی از سیری برای مخفی‌کردن جسد مقتول خود

IMG_2630-0.PNG

IMG_2630.PNG

 

از نخستین زمانی که اپل سیری را سه سال پیش بر روی آیفون ۴s عرضه کرد جواب این دستیار صوتی به برخی سوالات تبدیل به سوژه‌ی بسیاری از محافل شده است. یکی از این سوالات که پیش از این بیشتر مایه‌ی خنده و طنز بود پرسش در مورد محلی برای مخفی‌کردن یک جسد بود. اما یک پرونده‌ی جنایی نشان داده است که هر کسی به دیده‌ی طنز به این قضیه نگاه نمی‌کند.

بر اساس گزارش سرویس خبری KIRO 7 یک مرد مظنون به قتل فلوریدایی به نام Pedro Bravo واقعاً از سیری برای پنهان‌کردن جسد مقتول خود کمک گرفته است. این شخص که مضمون به قتل هم‌اتاقی خود Christian Aguilar در دانشگاه فلوریدا در سال ۲۰۱۲ است، ظاهراً پس از ارتکاب قتل از سیری برای مخفی‌کردن جسد هم اتاقی خود کمک خواسته بود. سیری نیز در جواب گفته بود به دنبال چه جور جایی هستید؟ مرداب، آب انبار، کارخانه ذوب فلز، یا محل دفن زباله؟

به گزارش وبسایت KIRO 7 پلیس محلی قادر به ردیابی کارهایی که Bravo با آیفون خود در تاریخ قتل انجام داده بود شده است:

Matt Goeckel کارآگاه دپارتمان پلیس Gainesville می‌گوید که گفت و گوی بین Bravo و سیری در بیستم سپتامبر ۲۰۱۲ انجام شده است. Goeckel اضافه می‌کند که در همین تاریخ چراغ قوه‌ی گوشی براوو ۹ دفعه روشن شده است و جمعاً بیش از ۴۸ دقیقه مورد استفاده قرار گرفته است.

از ساعت ۱۱:۳۱ شب تا ۱۲:۰۱ بامداد ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۲ هیچ فعالیتی از گوشی براوو مشاهده نشده است. در نهایت در ساعت ۱:۲۳ بامداد ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۲ گوشی براوو دوباره در محل آپارتمان‌های Spyglass به شبکه‌ی تلفنی متصل شده است.

این قضیه را می‌توان از جنبه‌های مختلفی مورد بحث قرار داد. پس از این فعل و انفعالات اپل سعی کرده از بامزگی سیری در جواب‌دادن فه این سوال بکاهد و پاسخ سوال مذکور را به “چی؟ دوباره تکرار کنین” تغییر داده است.


+ شنبه 25 مرداد 1393برچسب:,| 16:49|حُــ ـ ــــصـــین| |